Spot ON Klaver Fjouwer

SPOT ON

Leerlingen van 14 Next Level basisscholen in Friesland hebben met het project SPOT ON! een duurzame ontdekkingstocht van de eigen leefomgeving gemaakt. Samen met kunstenaars hebben de leerlingen dit vertaald naar een kunstwerk. Deze kunstwerken zijn vanaf 10 december te bewonderen in de Blokhuispoort jeugdbieb in Leeuwarden.

Samenwerkende partijen SPOT ON!
Keunstwurk / KEK2 en Akte 2 / Spark the Movement / dbieb

Spot ON Klaver Fjouwer in Oudega

22 november 2019
Samen met beeldend kunstenaar Marga Houtman wordt de omgeving onder de loep genomen: Wat weten de leerlingen met elkaar over hun omgeving en daarna de opdracht voor ieder kind individueel; maak een tekening van jouw favoriete plekje in de omgeving en wat kun je daar doen?
Hier zijn mooie persoonlijke tekeningen uitgekomen die met elkaar al een goede indruk geven van de omgeving!

Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver Fjouwer Spot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver FjouwerSpot ON Klaver Fjouwer

27 november
Groep 4/5 maakt een presentatie voor de Blokhuispoort.
De vier blaadjes van het logo van Klaver Fjouwer staan voor de 4 gemeenschappen die in deze school bij elkaar komen: Oudega, Idzega, Gaastmeer en Sandfirden. Mooi om deze klaverviervorm te gebruiken bij het Spot ON onderzoek! Voor de presentatie in de Blokhuispoort wordt uitgegaan van het getekende favoriete plekje van de leerlingen.
Er worden gedichten gemaakt en vandaag gaan de kinderen elkaar portretteren!
Na afloop worden de resultaten bekeken en besproken.
Prachtige resultaten!

Daarna wordt de klas in tweeen gesplitst, een groep werkt de tekeningen van de favoriete plekjes uit tot een boekrol.
De andere groep maakt klaverviervormen;
eerst mbv een sjabloom de vorm uittekenen, dan uitknippen..

.. en vervolgens bij elkaar plakken.

Aan het eind van de ochtend is er een prachtige boekrol, een mooie serie klaverviervormen en de onderzoeksvragen zijn mooi gepresenteerd!